در نهمین نشست وبینار برخط پژوهش مطرح شد:
آشنایی با نگارش علمی و شیوه های ارزیابی آن
وببنار آموزشی برخط "آشنایی با نگارش علمی و شیوه های ارزیابی آن" با حضور ابوالفضل بختیاری استاد دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، نهمین نشست آموزشی پژوهش با هدف آموزش و آشنایی مربیان با اصول نگارش مقاله، تحقیق و پژوهش ویژه مربیان مراکز کانون استان برگزار شد.
ابوالفضل بختیاری کارشناس پژوهش در این نشست به تشریح مراحل نگارش علمی پرداخت و گفت: عنوان صحیح، چکیده مطالب،، مقدمه، متن و نتیجه گیری از اجزای اصلی مراحل نگارش علمی است.
وی عنوان را مفهوم اصلی یک مقاله و مضمون اصلی یک پژوهش دانست و افزود: عنوان مقاله باید جذاب، کوتاه، گویا و بیانگر متغیرهای اصلی پژوهش باشد.
بختیاری چکیده را خلاصه جامعی از محتوای یک گزارش پژوهشی معرفی کرد و گفت: مقدمه ضمن بیان مسئله و تشریح موضوع به آن مسئله پاسخ می دهد و درحقیقت با مطالعه مقدمه یک پژوهش، خواننده ضرورت انجام یک پژوهش را درک می کند.
کارشناس پژوهش نداشتن تعصب و سوگیری غیرمنصفانه در نتیجه گیری را بسیار مهم دانست و گفت:ارائه راهبردها و پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده، مشخص کردن نقش نتایج در پیشبرد علوم بنیادی، کاربردی و امثال آن، از جمله مواردی است که محقق باید به آنها توجه داشته باشد.