• 1399/11/14 - 13:45
  • تعداد بازدید: 475
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نهمین نشست وبینار برخط پژوهش مطرح شد:

آشنایی با نگارش علمی و شیوه های ارزیابی آن

وببنار آموزشی برخط "آشنایی با نگارش علمی و شیوه های ارزیابی آن" با حضور ابوالفضل بختیاری استاد دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، نهمین نشست آموزشی پژوهش با هدف آموزش و آشنایی مربیان با اصول نگارش مقاله، تحقیق و پژوهش ویژه مربیان مراکز کانون استان برگزار شد. 

ابوالفضل بختیاری کارشناس پژوهش در این نشست به تشریح مراحل نگارش علمی پرداخت و گفت: عنوان صحیح، چکیده مطالب،، مقدمه، متن و نتیجه گیری از اجزای اصلی مراحل نگارش علمی است. 

وی عنوان را مفهوم اصلی یک مقاله و مضمون اصلی یک پژوهش دانست و افزود: عنوان مقاله باید جذاب، کوتاه، گویا و بیانگر متغیرهای اصلی پژوهش باشد.

بختیاری چکیده را خلاصه جامعی از محتوای یک گزارش پژوهشی معرفی کرد و گفت: مقدمه ضمن بیان مسئله و تشریح موضوع به آن مسئله پاسخ می دهد و درحقیقت با مطالعه مقدمه یک پژوهش، خواننده ضرورت انجام یک پژوهش را درک می کند. 

کارشناس پژوهش نداشتن تعصب و سوگیری غیرمنصفانه در نتیجه گیری را بسیار مهم دانست و گفت:ارائه راهبردها و پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده، مشخص کردن نقش نتایج در پیشبرد علوم بنیادی، کاربردی و امثال آن، از جمله مواردی است که محقق باید به آنها توجه داشته باشد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت