راهبرد مشارکت مصوب 

 

   طبق بند 2 ماده 9 تصویب­نامه شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» به شماره 1127128 مورخ 28/12/1395، شهروندان حق دارند تا سیاست­ها، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه­های اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند برنامه محوری، نگاه سیستمی، پشتوانه آمایشی و توان کارشناسی خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید

   چشم‌انداز سازمانی کانون برآن است که با بهره‌مندی از جایگاهی ممتاز در ساماندهی و عرضه‌ی تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به «سازمان»ی معیار در حوزه‌ی کودک و نوجوان تبدیل شود.تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان با ارائه خدمات علمی، دقیق، کارشناسی، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش‌های این سازمان قرار دارد.

   لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛کلیه مقررات صادره خود را اعم از بخشنامه ­ها، آیین نامه­ ها، دستورالعمل­ ها و ضوابط اجرایی و ... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می‌نماید.این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین لوایح و تعرفه­ های قانونی که نیازمند تصویب نمایندگان مجلس یا مراجع ذیصلاح است، پیش از ارسال به مدت یک ماه از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام می‌نماید.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می‌کند با هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت‌ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود است. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد‌های حاصل تعاملات دوسویه‌، انتخاب راهبرد‌های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می‌گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکان‌پذیر است که مخاطب،میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق‌تر است که بتواند نظرات،پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسبِ جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

 

    در این راستا و به منظور جلب مشارکت‌های مردمی؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخود لازم می‌داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات ازطریق موارد زیر دریافت نمایند:

        *  کلیه شهروندان می‌توانند شکایات و انتقادات خود را از طریق سامانه‌ “سامد” ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های شما به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه شکایات در این لینک که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرار داده ‌شده است، ارسال نمایند.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌ « جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی روی پیش نویس های قوانین و مقررات دستگاه» در این لینک  ارسال نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌»دریافت پیشنهادات مردمی دررابطه با بهبود ارایه خدمات» در این لینک  ارسال نمایند؛ و ما را در ارتقاء سطح خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یاری کنید.

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه ، پیشنهادات و انتقادات در این لینک که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرار داده‌شده است، ارسال و نمایند.  

        * شهروندان می توانند از طریق منو «تماس با ما» ، شماره تلفن،  مدیران و مسئولان اداره را دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار کنند.

 

  • 1399/02/19 - 01:24
  • تعداد بازدید: 2165
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کلاس های کانون زبان ایران، به صورت آنلاین برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کانون زبان ایران در ترم بهار به شیوه های متنوع، کلاس های آموزشی خود را برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دکتر سید محمد قلمکاریان با بیان این که کانون زبان ایران در استان اصفهان با شیوع بیماری کرونا به منظور حفظ سلامتی زبان آموزان و توجه به آموزش مستمر و پیوسته، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، شیوه های متفاوتی را برای برگزاری کلاس های ترم بهار در نظر گرفته است اظهار داشت: چنانچه می‌دانید شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای استان، هم چنان ادامه دارد و حفظ سلامتی کلیه زبان آموزان، مدرسان و کارکنان کانون زبان، بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر آموزش زبان باید مستمر و پیوسته باشد؛ زیرا زبان امری فرار است و ممکن است فاصله زمانی، موجب اختلال در زنجیره یادگیری شود. بر این اساس و با توجه به شرایط حاکم بر استان تا اطلاع ثانوی کلاس ها با شیوه های جدید برگزار می گردد.

وی افزود: در نخستین روش ۴ جلسه ابتدای ترم که در بازه زمانی اردیبهشت قرار می گیرد به صورت آنلاین و در صورت موافقت ستاد مدیریت بیماری استان، کلاس های خردادماه با رعایت کامل اصول بهداشتی به صورت حضوری برگزار می گردد و درصورت عدم مجوز ستاد مدیریت بیماری تا پایان ترم همچنان به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه گفت: با توجه به زیرساخت های فراهم شده، مزایای علمی و آموزشی و تسریع در شروع آموزش، امکان لازم برای شرکت در کلاس ها به صورت آنلاین (برخط، زنده، صوتی و تصویری) فراهم شده است؛ زیرا گذشته از اینکه تفاوتی چندانی با کلاس حضوری ندارد، مدرس و زبان آموزان به صورت زنده و چهره به چهره در تعامل هستند.

سید محمد قلمکاریان همچنین گفت: با پیگیری های به عمل آمده امکان برگزاری کلاس های زبان به دو روش آنلاین و آفلاین نیز مهیا است. در کلاس آفلاین برای یک گروه، تعدادی ویدئو ارسال می گردد؛ اما در کلاس آنلاین، مدرس و زبان آموز هم‌زمان وارد سامانه می‌شوند و می‌توانند با یکدیگر مکالمه صوتی و حتی تصویری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تمام جلسات کلاس آنلاین در همان روز و ساعت انتخاب شده توسط زبان‌آموز در زمان ثبت‌نام، بر روی خط اختصاصی (به نشانی: e-ili.ir  ) برگزار می‌گردد و در آن فقط زبان‌آموزان همان کلاس حضور خواهند داشت؛ در واقع شیوه ارتباط در کلاس آنلاین کاملا شبیه کلاس حضوری است؛ فقط در بستر اینترنت صورت می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: قابلیت‌هایی دیگری همچون نمایش تصویر، بنر، پخش پادکست، پخش ویدئو کلیپ، کلیپ صوتی و پاورپوینت در این سامانه وجود دارد، همچنین مدرس می‌تواند در این محیط از زبان‌آموزان سوال بپرسد، امتحان بگیرد و تکالیف آن‌ها را بررسی نماید و امکان ضبط محتوای کلاس نیز وجود دارد.

شایان ذکر است کانون زبان ایران یک موسسه دولتی وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  است که نزدیک یک قرن است در زمینه آموزش زبان های خارحی فعالیت می کند در شعبه های کانون زبان ایران که در استان اصفهان فعال هستند علاوه بر زبان انگلیسی،زبان های آلمانی، فرانسه، روسی، عربی و اسپانیایی نیز بر اساس استانداردهای روز و با بهره گیری از اساتید مجرب تدریس می شود.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت